216482 toppbild almedalen 1920x750 2 99c3c3 original 1467660486

Var med i Almedalen, även om du inte har möjlighet att vara på plats

Nu kan du delta i Almedalsveckan, träffa intressanta personer, utbyta elektroniska visitkort, boka möten och mycket mer. Allt genom appen Closr som ger dig tillgång till de du vill integrera med.

Appen konsoliderar dina adressböcker och kalendrar och låter dig ta anteckningar så att du skall komma närmare dina kontakter. Finessen med just den här appen är att du dessutom kan vara på olika platser runt om i världen utan att fysiskt vara där. Det ger oanade möjligheter att bevaka och överblicka de intressanta områden, personer och aktiviteter som är viktiga för dig och ditt företag.

Självklart fungerar nätverksfunktionerna alldeles utmärkt att använda även om du är på plats.

- Vår app gör dig som användare till en supernätverkare, säger Alexander Lewerentz, VD på Cloapp som är bolaget bakom appen. Internationella trender pekar på att våra användare har svårt att hinna bygga upp sina relationer och då behövs lösningar som frigör tid för att arbetet ska bli så effektivt som möjligt och samtidigt ha bevakning på för användaren flera viktiga ämnen och områden, avslutar Lewerentz.

Closr är en svensk succéapp som är en av de mest nedladdade inom kategorin Produktivitet på App Store. Både i Sverige och i Tyskland där den som bäst legat på fjärde plats på topplistan. Den har vunnit flera utmärkelser internationellt och har uppmärksammats i både utländsk och svensk media sedan lanseringen förra året.

Om Closr

Closr är en app som hjälper dig att förbättra dina relationer. Både affärsmässiga och privata. Lägg sedan till möjligheten att kommunicera, skicka och ta emot elektroniska visitkort och byta kontaktuppgifter med folk i närheten med ett enkelt knapptryck så inser du nog snabbt att denna app kommer förvandla dig till spindeln i nätet på nästa event, träff eller middagsbjudning.

Ladda ner Closr gratis i App Store:

Läs mer på http://www.closr.io

Om Cloapp

Cloapp is a tech Startup from Uppsala, Sweden developing apps that help people connect, improve their relations and close more deals. Winner of “Best Startup Pitch” at tech event Uppstart and selected as one of 150 Startups from all over the world to participate in TNW BOOST - a program dedicated to accelerating the growth of early-stage Startups.

For more information visit the company’s website www.cloapp.com or the official app sites for Closr www.closr.io and Nearby www.nearby.me