Relations- och Networking-appen Closr vill skapa en språngbräda för studenter ut i arbetslivet

Uppsalaföretaget Cloapp genomför nu en lokal kampanj tillsammans med SLU riktad mot Uppsala Universitet för att positionera appen Closr mot studenter.

Idag består Uppsala av ungefär 24 000 universitetsstuderande och det utgör en stor del av stadens befolkning. Alla dessa ställs dagligen inför flera olika typer av utmaningar som de förväntas lösa samtidigt som de har många bollar i luften.

Ständiga möten med flera olika personer i olika sammanhang. Det kan vara en träff på en nation för en fika, ett pass på gymmet eller ett viktigt möte på skolan. Att komma ihåg alla de människor man träffar kan därför innebära problem och bekymmer för många.

Det är exakt det här som Closr hjälper till med genom att låta dig spara information och platser, kopplat till kontakter. Nu riktar de in sig på universitetet för att försöka hjälpa studenter att få en språngbräda ut i arbetslivet. Till sin hjälp har de anlitat Pontus Boström, tidigare Uppsala Universitetsstudent med en MSc i Strategisk Marknadsföring.

“Under mina 5 år av studier träffade jag säkert hundratals intressanta människor. Closr skulle garanterat ha skapat ett stort värde för mig som jag nu hade kunnat använda mig av när jag står på gränsen till arbetsmarknaden„ Pontus, Viral Marketing Intern, Students på Cloapp

Att så tidigt som möjligt börja bygga på sin kontaktbok och sitt nätverk ger stora fördelar både socialt och professionellt. Många av de kontakter som knyts under studietiden kan vara helt avgörande i ens framtida arbetsliv. Inte nog med att du kommer ihåg viktig information om dina kontakter, appen fylls även på med social information när du kopplar ihop den med Facebook och LinkedIn.

Enligt Brittiska dagstidningen The Guardian finns 60% av jobben i "den dolda arbetsmarknaden". Det är alltså den du känner, inte vad du vet, som är det viktigaste för att få ett jobb. Ännu viktigare blir det därför att komma ihåg alla människor du träffade på nätverksträffarna under studietiden.

“Universitetsstuderande har alltid varit en viktig målgrupp för oss, då vi tycker att man så tidigt som möjligt skall börja nätverka och skapa viktiga kontakter för att sedan ha med sig dessa ut i arbetslivet. Äntligen har vi Pontus här som med sin bakgrund kan hjälpa oss att realisera detta„ Alex Lewerentz, VD på Cloapp

Closr finns tillgängligt gratis på svenska App Store: https://itunes.apple.com/se/app/closr-personal-relationship/id991779134

Mer information (på engelska) hittar ni på www.closr.io/student

PR kontakter
  • Aaeaaqaaaaaaaalyaaaajdzmmwzjogyxlwzmm2ytngixmi1hodi5ltcznzzizthjmdc4mq 2

Pontus Boström

Viral Marketing Intern, targeting Students
  • Alex avatar

Alex Lewerentz

Co-founder, CEO & Head of Product

alexlewerentz

Om Cloapp

Cloapp is a tech Startup from Uppsala, Sweden developing apps that help people connect, improve their relations and close more deals. Winner of “Best Startup Pitch” at tech event Uppstart and selected as one of 150 Startups from all over the world to participate in TNW BOOST - a program dedicated to accelerating the growth of early-stage Startups.

For more information visit the company’s website www.cloapp.com or the sites for Closr www.closr.io and www.nearby.me